Svjetsko klupsko prvenstvo: Milijarda dolara u igri – Ko će zgrabiti najveći dio kolača?

Marko Borovic
2 Min Read
Foto: Print screen / X

Predstojeće Svjetsko klupsko prvenstvo u SAD-u izazvalo je mnogo diskusija i kritika sa različitih strana – najviše zbog preopterećenog rasporeda igrača, formata takmičenja, slabog interesovanja i samih učesnika turnira.

Međutim, jedna stvar koja se ne može zanemariti u predstojećem takmičenju sa 32 tima je nagradni fond od ukupno milijardu dolara. Očekuje se da će pobjednik inkasirati oko 100 miliona funti – otprilike isto kao i pobjednik Lige šampiona. I to za manje od polovine mečeva, u poređenju sa najprestižnijim klupskim turnirom u Evropi.

„Model raspodjele nagradnog fonda za Svjetsko klupsko prvenstvo odražava vrhunac klupskog fudbala i predstavlja najveći nagradni fond ikada dodijeljen za fudbalski turnir, uključujući grupnu fazu od sedam utakmica i format plej-ofa sa potencijalnom isplatom od 125 miliona dolara za pobjednike“, rekao je predsjednik FIFA-e Đani Infantino, kada je objavio model raspodjele.

Evo šta će svaki tim osvojiti tokom naredne četiri sedmice, raspoređeno između 475 miliona dolara (350 miliona funti) u kategoriji „performanse“ i 525 miliona dolara (386 miliona funti) u kategoriji „učešće“.

Format je isti kao i na prethodnim Svjetskim prvenstvima, sa kolosalnim nagradnim fondom od 2 miliona dolara za svaki meč grupne faze, pri čemu pobjednik uzima sve, a timovi dijele nagradni fond u slučaju neriješenog rezultata.

Plasman u osminu finala donijeće timovima dodatnih 7,5 miliona dolara. Četvrtfinalisti će dobiti 13,125 miliona dolara, dok će četiri polufinalista inkasirati još 21 milion dolara. Gubitnik u finalu dobiće 30 miliona dolara, a novi klupski svjetski šampion uzeće 40 miliona dolara zajedno sa prestižnim trofejom.

Ali čak ni timovi koji budu eliminisani nakon tri meča grupne faze neće ostati praznih ruku, jer će samo učešće na turniru biti prilično unosno. Svih 32 tima će dobiti osnovnu sumu na osnovu svog plasmana po kliznoj skali, baziranoj na onome što FIFA naziva „sportskim i komercijalnim kriterijumima“.

Share this Article
Leave a comment